Fenntarthatóság és felelősség Az Eucerin "We care." koncepciója

Az Eucerin®-nél minden szenvedélyünket és szakértelmünket a bőrnek szenteljük. Klinikailag bizonyított hatékonyságú dermokozmetikai termékeket fejlesztünk, amelyek megvédik és megőrzik a bőr egészségét. Az Eucerin® már 100 éve úttörőnek számít a bőrgyógyászati kutatások és innovációk terén. Tisztában vagyunk vele, hogy hosszútávon fenntarthatóbbá kell tennünk a termékeinket és azok gyártási folyamatait. Valamint több társadalmi projekt mellett is elköteleztük magunk.

Egy olyan üzleti környezetben törekszünk felelős terjeszkedésre, amelyet gazdasági bizonytalanság, társadalmi egyenlőtlenségek és környezetvédelmi kihívások jellemeznek.

A Beiersdorf "We care." fenntarthatósági stratégiája támogat minket abban, hogy betartsuk az emberiség és a környezet iránt vállalt felelősségeinket.

"We care." A Beiersdorf hamburgi központja

A Beiersdorf fenntarthatóság iránti globális elköteleződése három alappilléren nyugszik: "Termékek, Bolygó, Emberek" és az értéklánc egészére kiterjed - a nyersanyagok beszerzésétől kezdve az alkalmazottaink egészségén és biztonságán át a cégen kívül társadalmi felelősségeinkig. 

2020/2025-ös céljaink:

A fenntarthatósági elveink leginkább arra fókuszálnak, hogy jobban tudjunk reagálni a változásokra és hogy képesek legyünk kialakítani egy jövőorientált vállalati kultúrát. Meghatároztuk, hogy melyek azok a területek, amelyek a legfontosabbak az érdekelt felek számára és amelyek egyben hozzájárulnak cégünk hosszútávú sikeréhez és a globális problémák megoldásához. A 2020/2025-ös időszakra meghatározott céljaink azokra a területekre koncentrálnak, amelyeken cégünk a legnagyobb befolyással bír. Ezek a célok pontosan meghatározzák, hogy milyen irányba kell haladnunk és arra ösztökélnek, hogy még többet tegyünk. 

Termékekkel kapcsolatos célok:

2020-ra eladásaink 50%-át környezetbarátabb termékek kell kitegyék. (Referenciaév: 20111)

  • 100%-ban újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható csomagolás bevezetése 2025-ig.
  • 25%-ban újrahasznosított anyag az európai műanyagcsomagolásokban 2025-ig.
  • Célunk, hogy 2025-re minden megújuló összetevőnket felelős forrásból szerezzük be, és hogy a főbb alapanyagaink gyártása erdőirtás nélkül történjen.

A bolygóval kapcsolatos célok:

A Beiersdorf 2025-re gyártott termékenként 70%-kal csökkenteni fogja az energiaellátásból és a szállításból adódó CO2 kibocsátást. (Referenciaév: 2014).

A felelősség a beszerzésnél kezdődik

A vállalati felelősségvállalás az ellátási láncban:

A "Magatartási Kódexünk" határozza meg a társadalmi és ökológiai normákat, ezáltal pedig elősegíti a fenntartható beszerzést. Így arra kötelezzük a beszállítóinkat, hogy tájékozódjanak a szabványainkról és igazodjanak is azokhoz - nem csak az elvárt termékminőség kapcsán, hanem az átlátható, tisztességes és felelős üzleti normák terén is.

A magatartási kódex betartása beszállítóink számára is kötelező, valamint kulcsfontosságú kritérium a kiválasztási folyamat során és az azt követő értékelésekben.

Beszállítóinkat szoros együttműködés révén támogatjuk a fenntartható ellátási lánc kiépítésében és fejlesztésében. Ily módon biztosítjuk, hogy eleget tesznek a társadalmi, az ökológiai és gazdasági felelősségeiknek, és hogy vásárlóink kiváló minőségű termékeket kapjanak.

Emellett speciális intézkedéseket dolgoztunk ki az a különleges figyelmet igénylő termékeink esetére, mint például a pálmaolaj-alapú nyersanyagok.

Felelősség már a kezdetektől: A nyersanyagaink beszerzése szigorúan szabályozott
Az erőforrások megőrzésére törekszünk, amikor csak lehetséges

Nyersanyagok:

A fenntarthatóság fontos kritérium kutatásaink, alapanyagaink beszerzése és az új készítmények és formulák kifejlesztése során.

  • 2025-re nyersanyagaink 65% -át megújuló anyagokból állítjuk majd elő

Csomagolás:

A Beiersdorfnál folyamatosan a csomagolásaink optimalizálásán  dolgozunk az alternatív és fenntarthatóbb csomagolási megoldások és az erőforrások megőrzése érdekében.

  • 100%-ban újrahasznosítható, újrafelhasználható vagy komposztálható csomagolás bevezetése 2025-ig.
  • 25%-ban újrahasznosított anyag az európai műanyagcsomagolásokban 2025-ig.

A Beiersdorf törődik a környezettel

Energia:

„Kék épület” programunkkal segítjük, hogy a tulajdonunkban álló épületek megfeleljenek a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak. Ezenkívül a helyspecifikus tervezés segítségével növeljük az energiahatékonyságot és csökkentjük az üvegházhatású gázok kibocsátását. 2019 óta minden telephelyünk villamosenergia-ellátása 100%-ban megújuló energiával történik.

Hulladék:

A Beiersdorf a termékek életciklusa során az „elkerülés, csökkentés, újrafelhasználás és újrahasznosítás” stratégiáját követi, és az érintett felekkel együtt optimalizálási lehetőségeket keres a hulladék mennyiségének csökkentése és az alternatív felszámolási módszerek kifejlesztése érdekében.

Víz:

Éves kockázatelemzéseket végzünk annak érdekében, hogy a víz, amely értékes erőforrás, hosszú távon is rendelkezésre álljon gyártóüzemeink számára. A cél a vonatkozó vízkockázat minimalizálása és az erőforrás fokozottan hatékonyabb felhasználása. Gyártóközpontjainkban a legmodernebb szennyvíztisztító telepek remek alapot biztosítanak a vízmegtakarításhoz. Ezeket folyamatosan fejlesztjük és a termelési létesítmények követelményeihez igazítjuk.

A felhasznált vízmennyiség 25%-os csökkentése 2025-re (referenciaév: 2018).

A megújuló energia használata védi a környezetet. Egyik termelési központból sem kerül szemét a hulladéktárolókba.
Értékes erőforrás: Amikor csak lehetséges, megpróbálunk annyi vizet megtakarítani, amennyit csak tudunk

A Beiersdorf nagyon komolyan veszi a felelősségeit.

Munkatársaink egészsége és biztonsága:

Globálisan működő vállalatként elkötelezettek vagyunk a tisztességes munkakörülmények és az átlátható együttműködés mellett, amely az értéklánc minden résztvevőjének kölcsönös tiszteletén alapszik.

Fogyasztók:

A Beiersdorf tájékoztatja a fogyasztókat a fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről, és fenntartható termékmegoldásokat kínál. Mitöbb, megpróbálunk lehetőséget adni a fogyasztóknak arra, hogy bekapcsolódjanak a fenntarthatósági kezdeményezésekbe.

Társadalmi kötelezettség:

Társadalmi kötelezettségünk cégünk és márkánk stratégiai értékeit és céljait tükrözi. Társadalmi segélykezdeményezésekkel és vállalati szintű adományozási programjainkon keresztül támogatjuk a rászoruló családokat és közösségeket.

A Beiersdorfnál a munkakörnyezet a kölcsönös bizalmon, átláthatóságon és tisztességen alapul
A vásárlóink egészsége a legfontosabb - ezért támogatunk különféle kezdeményezéseket

Az Eucerin® támogatja a fenntartható tevékenységeket az egészséges bőr helyreállítása, védelme és megőrzése érdekében. Az Eucerin® számára különösen fontos a gyermekek, fiatalok és a családjuk megsegítése. Ezért  az Eucerin® 2011 óta támogatja az AGNES-t (Arbeitsgemeinschaft für Neurodermitis Schulung e.V. an der Charité Berlin - a berlini Charité oktatókórház neurodermitisz képzésének szövetsége), amelynek célja a bőrgyulladásban szenvedő betegek és családjaik életminőségének javítása.

Az érdekelt felekkel közösen

Munkatársaink:

Cégünknél a munkatársainkat is bevonjuk a fenntarthatósági kezdeményezéseinkbe, és ösztönözzük a személyes elköteleződést egyénenként és a csapatonként is.

Beszállítók:

Rendszeres párbeszéden és közös projekteken alapuló stratégiai beszállítói menedzsment rendszert hoztunk létre annak érdekében, hogy betartsuk a termékminőségre, a munkakörülményekre és a környezetvédelemre vonatkozó magas szabványainkat.

Non-profit szervezetek:

Úgy hisszük, hogy a fenntarthatósági terén az NPO-kkal (nonprofit szervezetekkel) folytatott aktív és nyílt eszmecsere mindkét fél számára előnyös, ezért szorosan együttműködünk velük olyan kérdésekben, mint például a pálmaolaj ellátási lánc és az éghajlatváltozás.

 

Együtt dolgozunk érte - egy modern, felelősségteljes és jövőbiztos vállatért.